Chapter 1- You should go

”Men!”, skrek jag av ilska. Jag vände på mig och såg mitt täcke nere på golvet och Jims stora flin. ”DIN LILLA…”, precis när jag skulle hoppa upp ur sängen och slå ner honom så var han redan ute ur mitt rum. Jag suckade frustrerat det fanns inge värre än att till Jims äckliga illdåd.

Tumblr_m0mlagapom1qd7gato1_500_large

"Vill du ha skjuts till skolan" Undrade mamma. "Nae tack Adri ska möta mig på bussen" Sa jag. "Ha det så kul i skolan då" Sa mamma. "Om det ens är möjligt" Sa jag tyst. "Alex, skolan är viktig" Gnällde mamma. Hon ska alltid gnälla om skolan. "Men ja, bussen går nu hejdå" Sa jag och gick ut för rummet. Jag gick ner för trappan och ut genom dörren och stängde igen den efter mig. Jag väntade ungefär två - tre minuter på bussen tills den kom. Jag klev på bussen och samma gamla Mrs, Evans satt på sin vanliga plats bakom ratten. "Hej Mrs, Evans" Sa jag glatt. "Hej på dig Alex" Sa hon glatt tillbaka.

Jag gick lite längre bak i bussen för att hitta Adri. "Alex här" Sa hon. "Ah, Hej Adri" "Taggad inför skola?" Frågade hon. "Adri, är man någonsin taggad för skolan?" "Okej kanske inte, men det är sommarlov snart i alla fall" "Gud vad jag längtar alltså" Sa jag och log drömmande. "Vi kommer rocka denna sommar" "Om vi kommer" Sa jag och skrattade till. ”Vi kommer rocka tills du kör på en parkerad bil igen”, flinade hon. ”Du lovade”, sa jag allvarligt och hon skrattade. Bara en helt vanlig dag i Adris och Alex värld! ”Haha, vi har bara kul right?”, flinade hon. Jag skakade på huvudet. Min bästa vän är en mupp blandat med ett cp barn men jag älskar henne i alla fall. Hon är mitt cp barn blandat med mupp. ”Jävla bastard va bara tyst”, sa jag och skrattade. Hon slog till mig löst på Axel och vi båda brast ut i ett gapskratt åt händelsen. Jag minns det så väl. Jag skjutsade henne på min cykel i somras och vi åkte på en stor sten vilket gjorde att vi körde på en parkerad bil. ”Minnen”, sa hon och gjorde något konstigt. Jag skakade bara på huvudet. Bussen stannade och vi klev båda snabbt ut ur den. ”Back in hell”, mumlade jag irriterat och fixade till min väska. ”Se det positivist”, log hon. ”Ja du har rätt vi kan ju kanske råka bränna ner den på NO:n idag”, flinade jag. ”Haha, som om det skulle hända!” Sa hon och slog till mig. Jag skrattade åt henne och så gick vi med snabba steg mot våra skåp. Mr. Park är inte direkt din bästa vän på en måndag morgon. Jag suckade. ”Vad är det nu då?”, hon kollade på bekymrat. ”Mr. Park på en måndag morgon är som att ta livet av sig alltså socialtsjälvmord”, mumlade jag irriterat. ”Tack för påminnelsen”, mumlade hon. Jag tog mina NO grejer och stängde igen mitt skåp. ”Klar?” Hon nickade som svar. Daniel blickade Adris rörelser hela tiden. Jag suckade. Hur länge har han vart kär i henne nu?! Två år? Kanske till och med mer. ”Din stalker”, jag blickade på Daniel. Hon skrattade lågt. ”Käften”, flinade hon. Jag skrattade lågt och ställde mig mot väggen meddans jag väntade på att lektionen skulle börja.


"Välkomen tillbaka elever efter ännu en till helg" Sa han glatt. Men man kunde se att det där leendet var fake, lika fake som Björn Ranelids solbränna. "Välj en labbpartner att jobba med, så ska vi börja labba med Etanol och Metanol" Jag och Adri greppade taget om varandra dirrekt. Att labba var inte jätte svårt, men om man höll på att flamsa sig som vi alltid brukar göra, så häller man i antingen något för mycket eller något för litet.
"Alla koncentrerar sig nu, jag vill inte att något kan hända, ni kan bränna av erat hår och det vill ni väl inte, alla sätter också på sig skyddsglasögon så ni inte får något problem med era ögon"
"
Varför ska han alltid skrämma upp oss?" Frågade jag.
"För att han är en djävul från djävlarnas planet" Sa Adri och jag började skratta vilket hon med gjorde.
"Tyst i klassen" Sa Mr. Park över klassrummet.

*

"Äntligen, No över för dagen" Sa jag glatt. "Håller med" Sa Adri. "Vad har vi för lektion nu?" Frågade jag.
"Matte med Mr.Evil" "Mr. Evil, Hahaha" Skrattade jag. Han heter inte det igentligen, men han är verkligen ond.
Vi tog våra matte böcker och gick bort mot salen. ”Jag kommer ta självmord om han har mens”, mumlade jag irriterat. ”Han är en kille vad tänker du med?”, frågade hon irriterat. ”Du menar transa?”, hon skrattade åt mig. ”Sluta vara så himla elak”, flinade hon Jag skrattade bara och satte mig ner på min vanliga plats i salen bredvid Adriana och mitt emot tavlan!

*

”Jag kommer dö”, klagade jag. ”Seriöst det är bara fyra dagar kvar sluta klaga”, flinade Adriana. Jag skakade på huvudet den där tjejen gillade skolan på något sätt jag bara vet det! ”Starbucks?” Frågade hon. ”Blir awesome!” Sa jag och log. Jag tog mina sista saker som skulle in på onsdagen och stängde sen igen skåpdörren. ”Ska vi gå?”, frågade jag och granskade henne. Hon hade tusen böcker där inne och alla var fint placerade inte som i mitt upp och ner. Jag lovar när jag slutar här kommer det se mycket bra ut där inne! ”Nu kan vi det”, log hon och började gå. ”Starbucks here I come”, flinade hon. Jag skrattade åt henne. Jag älskade Adrianas personlighet hon var så sjukt skön både som vän och även person! ”Gå fortare jag vill ha muffins”, sa jag hon skrattade åt mig. Alla som känner mig vet mycket väl om att jag ÄLSKAR mat finns inget bättre äter det hela tiden jämt och ständigt. En gång åt jag mitt i natten bara för jag kände för det. ”Du och mat fyfan jag kommer aldrig sitta nära dig igen när du äter kebab!” klagade hon. ”Det är inget fel med att kunna äta en kebabtallrik på två minuter och tio sekunder”, sa jag allvarligt. ”Vadå inte fel?”, hon kollade konstigt på mig och jag skrattade. ”Du hade vitsås i hela ansiktet”, klagade hon. Jag fortsatte skratta åt händelsen. ”Och! Vi ska inte prata om dig nu när du misslyckas på fotboll”, flinade jag. ”Vadå misslyckas?”, hon kollade oförståligt på mig. ”Ingenting”, sa jag spelade oskyldig.

"Äntligen framme" Sa jag. "Latmask" Flinade Adri. "Inte lat, bara hungrig" Rättade jag henne. "Då är ju allt som vanligt" Flinade hon. Jag himlade med ögonen och jag gick in till Starbucks tätt efter Adri. "Vad vill ni ha då tjejer?" Frågade en tjej i kassan. "Tar en choklad muffin och en stor coola" Sa jag. "Jag tar en vaniljmuffin och en liten coola" Sa hon. "Tunnis" skrattade jag. "Vad, jag vill inte bli tjock" Sa hon. "Äcsh" Skrattade jag. Jag kan äta hur mycket som helst men ändå så är min mage slät, jag har nog aldrig varit tjock, okej när man var pytte liten då var ju alla bebisar tjocka.

Vi gick med brickan till ett ledigt bord och satte oss ner. "Visst är det skönt att skolan snart är över" Sa jag och log. "Det är det, men har du hört om tävlingen?" Frågade hon. "Tävling?" Frågade jag förvånat. "Ja de har en tävling om att komma med i One Directions nya musik video, More then this heter den, du borde söka"
65411_336962039683178_221811281198255_984865_959791607_n_large

"Du sa vadå?, Jag söka inte en chans"  "Kom igen, Alex du har världens bästa talang, du kan inte bara slänga bort den, du måste visa upp den, Gör det" "inte en chans" "Okej okej" Sa hon finurligt. "Adri, vad tänker du på?" Frågade jag, jag såg verkligen på henne när hon hade kommit på något. "Ingenting, absolut ingenting"


Hej Elin här, Kapitel 1 av mig och Nour, Enjoy :)


Kommentarer
Postat av: Mathilda

meeeeeeeeer :D

2012-03-14 @ 22:41:09
Postat av: Anonym

jättebra

2012-03-19 @ 16:16:39
URL: http://mystoorie.blogg.se/
Postat av: Cynthia<3

Intresserad av ett länkbyte? (:

Btw Love your blog.<3

2012-05-19 @ 19:41:10
URL: http://justinworldbieber.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ska ni skriva mer på denna bloggen? :) älskar den (än så 'länge') den är verkligen suuuuuper bra! Hoppas verkligen ni fortsätter skriva här iaf! :)

2012-07-22 @ 16:18:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0